A Szépségkirálynő: A tévések világa barátságosabb, mint a modelleké nyilatkozta Lipcsei Betta

Lipcsei Betta
A 2011-es Miss Universe Hungary mezőnyében ott van a legszebbek között, tavasszal pedig a magyar futball kedevelői láthatták többször a Harmadik félidő című műsorban, a Sport TV-n, de feltűnt a TV Paprikán és a Dekón is (amely azóta Spektrum Home néven fut). Betta mesélt a modellkedéssel töltött időkről, a szarvasi futballéletről, a szotyoláról, a szigorú görög tisztviselőkről, a kínai konyháról és kedvenc futballistájáról is.
Két éve azt nyilatkoztad, hogy nem nagyon akarsz a médiában dolgozni - de mégis így alakult.
- Nem volt célom, hogy a médiában helyezkedjek el, de örülök, hogy így történt. Gyerekkoromban már kialakult bennem egy olyan fociszeretet, amely lehetővé tette, hogy a Sport TV-nél kapjak munkát: nagyon kedvelem általában is a sportot, a csatornánál pedig épp ilyen lányt kerestek. Nagyjából másfél évvel ezelőtt a Sport TV olyan lányokat hívott a Mezeket fel! című műsorba, akiknek van valami közük a focihoz. Ez felvezető műsor volt a meccsek előtt azzal a céllal, hátha nők is megnézik, majd pedig maradnak a csatornán. Egy ilyen műsorba hívtak el egyszer, tudván, hogy szeretem a futballt, aztán megint, majd harmadjára is, és ezután jött a főszerkesztő, Máté Pál telefonja. Elmondta, hogy milyen jellegű, újszerű műsorra gondoltak, de akkor még csak nagy vonalakban volt meg a Harmadik félidő. Örülök, hogy én lehetek az egyik arca.
Lámpalázas típus vagy?
- Nagyon izgultam a Harmadik félidő előtt, mert egy két és fél órás élő adással kezdem, ráadásul úgy, hogy soha nem vezettem még műsort. Azt gondoltam, hogy rutinos modellként nem lesz majd remegés, de végül két-három adás kellett, hogy elmúljon a feszültség. A reklámfilmeknél ha valamit elrontasz, felveszik újra, hiába van ott száz statiszta. Élőben pedig ha bakizol, akkor az úgy marad: én is mondtam más nevét egy épp érkező vendég helyett.
Az első sportélményedre emlékszel?
- Hat-hét éves voltam, talán a Szarvas-Gyoma meccs lehetett. A bátyám vagy apukám egyik mérkőzése volt, apám akkoriban a szarvasi ificsapat edzőjeként dolgozott. A Fradi BL-csoportkörös meccseire is szívesen emlékezem. Olyan élmény volt, amiről hetekig beszéltem a suliban. Utána hetedikben csináltam egy iskolai csapatot a lányokkal, de az nem volt komoly. Azóta több barátnőmet megtanítottam egy kézzel szotyit enni, mert sokszor elkísértek a meccsekre, és rossz volt nézni, ahogy a lelátón szenvednek, két kézzel tömik magukba a szotyolát. De mára már az összes barátnőm profi!
Volt komoly sport az életedben?
- Kosaraztam nagyon sokáig, 15 évesen abbahagytam. Azóta csak hobbiszinten edzek, futok.
Szarvasiként, gondolom, nem vagy a kazincbarcikai Lipcsei rokona.
- Valóban nem, jóllehet sokan megkérdezik, főleg, ha amúgy is fociról van szó. Azt kérdik, hogy melyik csapatnak szurkolok, majd sietve hozzáteszik, hogy "biztos a Fradinak, a bátyád vagy a nagybátyád miatt". Amúgy voltunk már ugyanazon eseményen, de nem rokonom - viszont a bátyám focizik.
És ki volt a kedvenced a szarvasi NB III-as csapatból?
- Ott nem volt favorit, de a Milan játékosáért, Paolo Maldiniért kislányként rajongtam. Amúgy Barcelona-drukker vagyok, de nem a mostani sikerek miatt: modellkedésem során volt szerencsém ott élni többször, sok meccsen voltam kinn. Aki pedig kimegy a Nou Campba, és együtt drukkol a 80-90 ezer emberrel, az biztos Barca-drukker lesz.
Ezek után lázba tud hozni egy Pápa-Paks?
- A magyar csapatok iránt azért kialakul egyfajta kötődés. Megnézzük és ámulunk, hogyan játszik a Barca és a Real, de én tudok izgulni egy-egy hazai meccsen is, nagy érzéseket mozgat meg bennem. Teniszt és kézilabdát is nézek sokat.
Ősszel is képernyőn leszel?
- Már július végétől, a Sport TV továbbra is számít rám és Takács Ritára. Ő már öt éve itt van a tévénél, sokat segített nekem. De mindenki kedves és segítőkész, jó társaságba kerültem.
Más Chello-tévékhez is hívtak?
- Ritával voltunk a TV Paprikán, aztán a Spektrum Home-on, meg egy autós műsorban, de csak vendégként.
Színésznői ambícióid vannak?
- Nagyon élveztem a filmforgatást, a reklámfilmek készítése sem fáraszt, de nincsenek ilyesféle terveim, nem is tanultam színészetet. Castingokra sem jártam soha, a filmeket is a modellmunkák hozták: az ügynököm volt az egyik film stylistja.
Most milyen tévéreklámban vagy látható?
- Itthon egy wellness-szálló és egy női borotva reklámfilmjében vagyok képernyőn mostanában, azt hiszem.
Sokat utaztál modellként. Hol volt a legjobb, hol a legrosszabb?
- A Mediterrán-térséget szeretem, az időjárása, a városai miatt Spanyolország a kedvenc. Gondolkodtam korábban, hogy ott élek majd, kinn maradok, de visszajöttem, és nem bántam meg. A legrosszabb egyértelműen Kína volt, sem a higiéniai körülmények, sem a munkamorál nem volt kedvemre, úgy hat kilót is fogytam, mert a konyhájukat sem szeretem. A társasággal nem volt probléma, de a koszt nem szerettem. Egy ügynökséggel mentem ki három hónapra, de egy hónap után én már jöttem is haza.
Ezzel nem szegtél szerződést?
- Nem, benne volt, hogy ha nem megfelelőek a feltételek, akkor haza lehet jönni. Egyszer azonban nehezebb volt a hazaút. Elég fiatal voltam, és Athénból nem akartak hazaengedni, mert - mint akkor kiderült - Budapesten Bettinát írtak a repülőjegyemre, Betta helyett. A görögök nem akartak felengedni a gépre, várták Bettinát helyettem, nagy kalamajka volt: már majdnem nekik estem, a reptéri főnökséggel is beszéltem. Többórás veszekedés és hajcihő után végül épphogy elértem a járatomat.
Milyen a modellek világa a tévések közösségéhez képest?
- Nagy a rivalizálás, hiszen rengeteg lány verseng ugyanazért a munkáért. Én viszont nem voltam féltékeny soha, ha egy vörös hajú, szeplős lányt választottak helyettem egy fotózásra, mert ez szubjektív, kinek mi tetszik, milyen munkára kit képzel el. A külföldön dolgozó magyar lányok viszont összetartanak, mindig megörülünk egymásnak, kis családot képezünk ott. A tévések világa azért ennél barátságosabb.
Milyen sztárokkal futottál össze kinn?
- Sportolókkal főleg. Volt, hogy egy amerikai modell mondta, hogy "nézd, ott a fiú a joghurtreklámból", és kiderült, hogy Ronaldinho az, de egy USA-ból jött lány honnan is tudhatná, ki ő? Én sem ismerném meg a baseballjátékosokat. De találkozhattam még Decóval, Eto'óval, Márquezzel, odamentem gratulálni nekik, nekem már ez is nagy élmény volt.
Hol leszel öt év múlva?
- Nem tudom, ahogyan öt éve sem tudtam, hogy a Sport TV-hez kerülök. Ami biztos, hogy korán szeretnék gyerekeket, családot, még harmincéves korom előtt. Még modellkedem, de egyre kevesebb időm jut rá. A régi kapcsolatokból jövő munkákat elvállalom, de közben 23 évesen kezdek kiöregedni a szakmából. A tévés világban nagyon jól érzem magam.